Er jeg den første, Vi åpner norges-gruppen... |
![]() ![]() |
Er jeg den første, Vi åpner norges-gruppen... |
Apr 23 2008, 08:55 AM
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 137 Joined: 16-April 08 From: Norway Member No.: 1,306 |
Er det flere norske her på forumet? JEg synes dette er en fantastisk ide! Plutselig følte jeg at det faktisk er mange andre der ute som sliter med det samme som meg..
Sidsel -------------------- ![]() ![]() ![]() http://dragcave.net/user/sidselClick on my dragon eggs to help them hatch and grow! Virtual pets for those of us who don't have space for real dragons.. :) |
|
|
|
Apr 23 2008, 03:42 PM
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 1 Joined: 23-April 08 Member No.: 2,186 |
[size="4"][/size]DO YOU SPEAK ENGLISH? WHERE IN NORWAY DO YOU LIVE? I HAVE A FRIEND IN KONGSBERG. NORWAY IS SO VERY BEAUTIFUL!!!
|
|
|
|
Apr 24 2008, 02:48 AM
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 137 Joined: 16-April 08 From: Norway Member No.: 1,306 |
Oh yes, I do speak english - I just wanted to start the group on a 'local' note!
I live in Bergen, BTW. -------------------- ![]() ![]() ![]() http://dragcave.net/user/sidselClick on my dragon eggs to help them hatch and grow! Virtual pets for those of us who don't have space for real dragons.. :) |
|
|
|
Apr 24 2008, 04:52 AM
|
|
|
Member ![]() ![]() Group: Members Posts: 28 Joined: 24-April 08 Member No.: 2,412 |
Hello=)
I wasn't sure which language to write in, but I'm used to writing in English on forums so here I go... I live in the Bergen area too. I'm only in my early 20's, but I started following FlyLady when me and my boyfriend bought our first appartment together because I wanted to do things "right" from the beginning. I still struggle a bit, but she helps me focus on the right things. Now I now that if I'm starting to feel guilty about not doing something I should just "do it now". And if I do laundry, I have to do everything right away, sort, wash, dry, fold and put away. Before FlyLady I used to have loads of unfolded clean clothes everywere! I've also been very cautious about gathering clutter in my new home. This forum looks really nice, I'm looking forward to getting to know lots of fellow FlyBabies =) |
|
|
|
Apr 27 2008, 09:30 AM
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 1 Joined: 27-April 08 Member No.: 3,055 |
Jeg tror jeg holder meg til norsk her inne jeg :-) Ellers er jeg å finne i en tråd under "Hus og hage" inne på det norske diskusjonsforumet kvinneguiden.no, og der er jeg så vant til å være, så jeg blir nok mest å finne der fortsatt.(tråden heter "Flylady")
Men det er en lettelse å finne ut at det er andre som meg, og at bare man har rette "teknikker" så går det an å få unna både husarbeide og "skrot" og gjøre noe med både samlemani og "papirvegring"! Har holdt på i ca 3 år. Ikke like flink som FlyLady som decluttered hele huset sitt på ni måneder, men nå har jeg greid å gjøre litt husarbeide hver dag (ikke alltid like mye, men, noe er bedre enn ingenting). Ha en fin dag! Idag er jeg på jakt etter bibliotekbøker som skal leveres imorgen. |
|
|
|
Apr 27 2008, 02:20 PM
|
|
|
Member ![]() ![]() Group: Members Posts: 15 Joined: 27-April 08 From: Norway Member No.: 3,067 |
hei hei, jeg er 29 og fra Vinterbro sør for oslo. Jeg har ikke vært så lenge under flylady, men det går bedre og bedre. Er så greit å ha noe konkret å forholde seg til, en plan. Også får en ta det derfra
Så nå klarer jeg og holde klesvasken under kontroll uten å gå tom for sokker ol. Nettopp flyttet til nytt hus og driver å pusser opp, så har ikke stue enda og ja alt er på halv tolv, Det er egentlig ganske frustrerende, men det blir vel til slutt. |
|
|
|
Jul 7 2008, 11:51 AM
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 4 Joined: 7-July 08 From: Norway :) Member No.: 5,437 |
halloen godtfolk!
Man er visst ikke alene her i verden nei... Jeg har vært med på Flygingen i flere år, men kommer ingen vei. Har en kar i huset som bare gjør ting verre og verre. Så egentlig har jeg gitt opp. Men jeg har bestemt meg for å flyve med meg og barna mine sine "ting". hehe... -------------------- Fly on the wings of love...
|
|
|
|
Jul 24 2008, 07:38 AM
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 1 Joined: 24-July 08 Member No.: 5,854 |
Vi er nok en god del som flyr i Norge også. Skjønt jeg krasjer litt innimellom, men det er uansett bedre enn det var!
Selv bor jeg i Sørum er gift og har 1 barn. |
|
|
|
Aug 4 2008, 09:59 AM
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 1 Joined: 4-August 08 Member No.: 6,146 |
Hei. Har noen forsøkt å lage mat etter Leannes oppskrifter? Jeg går meg helt fast i ukjente råvarer og fremmede mål, og finnes crock pot i Norge?
|
|
|
|
Aug 4 2008, 10:22 AM
|
|
|
Hei! Jeg bruker Leanne's oppskrifter - de har vært en kjempehjelp i å utvide teknikker og muligheter - men de må brukes med omhu for å ikke sprenge budsjettet.
Crockpot finnes ikke i norge, vi tar det i gryte i ovnen; jeg tror hun har noe på websiden om konvertering. En cup = 8 ounces (oz.) er ca 250 ml. Noen spesielle matvarer du lurer på? Jeg gir blaffen i rare oster - bare bruker norvegia og jarlsberg, men det hender jeg kjøper mozarella spesielt. Jeg prøver å dyrke Hubbard squash i år - det er en squash egnet for lagring, og ser mindre ut som squash og mer ut som slektning av gresskar. For tilapia bruker jeg torsk eller pangasiusfilet eller bare vanlig laks. (Synes hun har litt lite fiske-oppskrifter). Jeg bruker sjeldent oksekjøtt-oppskriftene - isåfall bytter jeg det ut med svinekjøtt. -------------------- ![]() ![]() ![]() http://dragcave.net/user/sidselClick on my dragon eggs to help them hatch and grow! Virtual pets for those of us who don't have space for real dragons.. :) |
|
|
|
Sep 5 2008, 06:52 AM
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 1 Joined: 5-September 08 Member No.: 6,885 |
Jeg måtte jo inn og se hva dette er.
Vi er nok flere som flyr i Norge også. En gjeng av dem samles på InspirasjonOnline.com sitt forum for norske Flybabies. Kjekt at det nå finnes en "internasjonal" møteplass også. |
|
|
|
Oct 3 2009, 10:58 AM
|
|
|
Newbie ![]() Group: Members Posts: 1 Joined: 3-October 09 Member No.: 10,871 |
ett aar siden noen postet her sist...er det noen her enda eller?
|
|
|
|
Oct 4 2009, 05:35 AM
|
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 261 Joined: 6-May 09 Member No.: 9,902 |
Jada, Katelinn
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Lo-Fi Version |